Hello, Goodbye! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Amanda Graaf - WaarBenJij.nu Hello, Goodbye! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Amanda Graaf - WaarBenJij.nu

Hello, Goodbye!

Door: Gerjanne en Amanda

Blijf op de hoogte en volg Amanda

12 Januari 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Wat vorig jaar begon als een grap, werd gisteren op 11 januari werkelijkheid. Vrijwilligerswerk in Zuid-Afrika! Toen vanuit school de vrije verbredingminor werd aangeboden gingen bij ons de lampjes branden. We zeiden tegen elkaar: “waarom gaan wij niet in het kader van de verbredingminor vrijwilligerswerk doen in Afrika?” Nou zo gezegd, zo gedaan.. Na meerdere gesprekken met onze jaarlaagcoördinator, Studieloopbaanbegeleider, internationale docenten en de examencommissie kregen we in oktober het officiële akkoord vanuit school. Nu moesten we alleen nog een organisatie vinden. Via Albert van Dieren, docent CHE, kwamen we terecht bij Youth for Christ in Kaapstad. Via de mail kregen we contact met Emilio Gassibe, de directeur van Youth for Christ in Kaapstad. Hij was direct erg enthousiast en keek uit naar onze komst!
Nu hadden we akkoord van school en een organisatie. Toen moesten we nog een datum prikken. Na een hoop gepuzzel en het omzetten van toetsen kwamen we op de periode van 11 januari tot 7 februari.
Om deze reis te kunnen bekostigen en de organisatie te kunnen helpen zijn we sponsoracties gestart. Zo hebben we een sponsordiner gehouden en hebben we kerstbroden verkocht. We willen iedereen die hierbij geholpen heeft, heeft deelgenomen aan het diner, een kerstbrood heeft gekocht of zomaar geld heeft geschonken heeeel erg bedanken. Zonder jullie hadden wij nooit kunnen gaan! BEDANKT!

Toen was het zover. 11 januari 2014 vertrokken we vroeg in de ochtend naar Schiphol samen met onze ouders en vriend. Ooh wat waren we zenuwachtig! Na het afgegeven van onze koffers en boetes betalen wegens overgewicht omdat Amanda’s koffer te zwaar was, hebben we met ze allen nog even ontbeten in het restaurant. Toen moesten we er toch echt aan geloven en moesten we afscheid nemen. Nou, als mensen ons hadden zien staan zouden ze denken dat we voor 5 jaar weg gingen haha! Na heel wat tranen, omhelzingen en kussen zijn we maar heel snel door de paspoortcontrole heengelopen, omdat we daar anders nu nog hadden gestaan.
Na 11,5u vliegen zijn we geland in Kaapstad. Het was hier toen 22:30u en het was nog 18 graden! Emilio Gassibe stond te wachten met een bordje van Youth for Christ in zijn handen. Het was gelijk een zeer warm welkom. Eenmaal aangekomen bij zijn auto werd Amanda er gelijk aan herinnert dat ze in Kaapstad was. Ze dacht te gaan zitten op de bijrijderstoel maar het stuur zit hier natuurlijk aan de rechterkant! Dus dat was erg grappig.
We logeren bij Emilio thuis. We hebben een soort aparte slaapkamer met eigen badkamer. Super leuk voor Afrikaanse begrippen! Emilio heeft twee kinderen die dolenthousiast zijn over onze komst. Na een kop Afrikaanse rooibos thee en een leuk gesprek met Emilio en zijn vrouw zijn we lekker gaan slapen. We kunnen niet anders zeggen dan dat we een super begin hebben gehad van deze reis!

Liefs Gerjanne en Amanda

• 12 Januari 2014 - 17:09

Lisanne Heikamp:

Super meiden om te lezen! Mooie verhalen alweer.en fijn zo n ontvangst.geniet!

• 12 Januari 2014 - 17:35

Annemieke:

Heej meiden, ik ga jullie volgen! Ontzettend veel plezier en Gods zegen en wijsheid voor jullie toegewenst daar in Zuid- Afrika!

• 12 Januari 2014 - 18:56

Ryan:

Hee! Een geweldige reis gewenst geniet van alles wat op je pad komt :) liefs

• 12 Januari 2014 - 20:17

Andrea:

Hey toppers!

Super gaaf om dit al zo te lezen! Ik hoop dat jullie genieten en vooral heel veel plezier beleven aan dit avontuur! Veel succes en bovenal heeel veeel genieten!! Xxxx

• 12 Januari 2014 - 20:18

Amanda :

Hahaha! Amanda's koffer te zwaar, niks voor haar! Leuk om jullie zo te volgen! Het begin klinkt al goed!
    Nou heel veel plezier en succes samen! Xx

• 12 Januari 2014 - 20:34

M Nok:

Heel leuk zon blog zet er maar veel fotos op gr

• 12 Januari 2014 - 21:05

Linda Kok:

Wat fijn dat het allemaal zo goed is gegaan! Geniet lekker daar!! :)

• 12 Januari 2014 - 22:15

Nicole Dogterom:

Hey meiden, leuk om jullie zo te volgen en fijn dat de eerste indrukken goed zijn. Geniet enorm van dit mooie avontuur en veel zeggen.

Liefs,
    Nicole